De derde dag - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

De derde dag

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Vandaag begon de dag met een broodje Koopman kaas en een kopje thee. Om half 10 ging ik richting mijn stage. Om 10 uur kwam ik op mijn stage voor de eerste keer en ik kreeg de deur niet open. Gelukkig zag ik iemand in het kantoor zitten en klopte op het raam. De vrouw liet me erdoor en haalde iemand die mij verder kon helpen. Er kwam iemand aan en ze legde me dingen uit over wat ik moet doen als ik binnen kom. Ik moest opschrijven mijn naam, de tijd van aankomst en de tijd dat ik weg zou gaan. Als er dan brand komt dan weten ze wie er in het gebouw zijn. Ik werd naar het lokaal gebracht waar ik stage ga lopen. Daar waren 6 leidsters. Een van die leidsters legde me een heleboel dingen uit. Ze sprak zo snel en dan nog in het Engels ook. Sommige dingen snapte ik daarom niet. Daarna liet ze me de tuin zien waar de kinderen buiten speelde. Vandaag zou ik vooral de kinderen leren kennen. Het eerste kindje wat ik zag was aan het drinken uit een bak met water en een beetje zand. Ik dacht bij me eigen mag dat maar de leidster zei er niks van. De kinderen waren niet verlegen, ze gingen echt met je een praatje maken. De kinderen kunnen beter Engels spreken dan mij dus dat was wel effe wennen. Ik dacht bij mezelf en dit moet ik 10 weken volhouden. Een van de leidsters vroeg aan me hoe lang ik bleef en of mijn Engels goed was. Ik zei dat ik tien weken hier zou zijn en dat mijn Engels niet zo goed was. Ze zei daarop dat ze voor mij al een student hadden gehad die ook niet zo goed was in Engels en dat die na tien weken wel goed Engels kon spreken. Dat gaf me weer een duwtje in de goede richting gelukkig. Het was 10 voor elf en de kinderen moesten opruimen en daarna op een grote mat gaan zitten. Als alles was opgeruimd en alle kinderen zaten op de mat moest iedereen naar de wc om hun handen te wassen. Als ze hun handen hadden gewassen moesten ze weer terug en daar stonden twee lange tafels. Er lagen naamkaartjes op de tafel en de kinderen moesten hun naam zoeken. Als ze hun naam hadden gevonden konden ze gaan zitten. Ondertussen deden de leidsters eten voor de kinderen op borden en zette het voor de kinderen neer. Alle kinderen kregen Couscous. Het eten word door een kleine lift naar boven gebracht. Als alle kinderen een bord had met eten gingen ze een liedje zingen. Daarna mochten de kinderen een mes en een vork pakken en beginnen met eten. Als ze het op hadden of genoeg hadden gehad werden de borden opgehaald en kregen ze allemaal een beetje pudding. Na het eten moesten ze weer op de grote mat zitten. Er werd door één leidster een boek voorgelezen. De kinderen moesten met een benen gekruist gaan zitten en luisteren. Het was alweer 12 uur en ik mocht gaan eten. Ik had een uur om te lunchen. Om 1 uur ging ik weer naar de kinderen toe. De kinderen waren buiten aan het spelen. Toen ik buiten was kwamen er kindjes vragen hoe ik heette. Er kwam ook een jongetje die ik niet kende naar me toe en gaf me een knuffel. Ze hadden buiten een bak staan met rood water erin en een beetje zand. Daar zaten allemaal tandenborstels in en één kindje was haar tanden aan het poetsen. Weer zij niemand er wat van maar het leek mij toch echt niet goed voor haar dus zei ik tegen haar dat het niet in de mond mocht doen. Toen het weer tijd was om naar binnen te gaan kregen de kinderen te horen dat ze nog vijf minuten hadden om te spelen. Na die vijf minuten kregen ze vijf minuten om alles op te ruimen. Daarna moesten ze in een rij staan en gingen we weer naar binnen. Het viel me op dat de kinderen vaak geteld werden om te kijken of ze er allemaal nog waren. Toen we binnen waren mochten de kinderen gaan spelen. Om 3 uur kregen de kinderen weer eten maar nu kregen ze een broodje en 2 stukjes komkommer en 1 tomaatje. Daarna moesten ze weer op de mat gaan zitten en er werd weer voorgelezen. Sommige kinderen werden ondertussen opgehaald. Het was 4 uur dus ik was klaar en mocht gaan. Milou was ook al klaar met stage dus liepen wij alvast richting de grote supermarkt. Toen Lisette ook klaar was kwam ze ook naar de supermarkt. We hadden elkaar zoveel te vertellen dat het boodschappen doen best lang duurde. We moesten zoeken naar goedkope pannen om te kunnen koken. Eindelijk hadden we ze gevonden en we kochten nog wat spullen voor wat we gingen eten vandaag en morgen. Na 1,5 uur winkelen gingen we maar eens afrekenen. Bij het afrekenen kwamen we er achter dat we best veel spullen hadden gekocht en dat allemaal nog naar huis moesten sjouwen. Wat moet dat moet dus we gingen richting huis. Even later kwamen we een boodschappenkarretje tegen en omdat we nogal zware spullen hadden en we moe waren namen we die mooi mee. Toen we een stuk verder waren hadden we besloten om onze spullen uit het karretje te pakken en het karretje in het gras te zetten. Zo kunnen we volgende keer het karretje weer meenemen. Toen we eindelijk thuis waren zijn we eerst naar mijn kamer gegaan want bij mij zouden we gaan koken. Ik heb alvast een paar spullen uitgepakt en klaar gelegd, ondertussen waren de meiden even naar hun kamers om hun spullen weg te brengen. Vandaag gingen we spaghetti eten. Na het eten zijn we allemaal weer naar onze eigen kamers gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Reisverslagen

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 7077

Voorgaande reizen:

06 November 2018 - 15 Januari 2018

Australië!

29 April 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: