dag 10 - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

dag 10

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Ik was bijna klaar om naar me stage te gaan. Nog even mijn jas aantrekken en schoenen aan. Maar toen ging het brandalarm dus snel alles aan gedaan. Het was een brandoefening gelukkig. Mensen stonden met hun deken buiten te wachten tot ze er weer in mochten. Ondertussen ben ik naar me stage gegaan. Om kwart over 9 moesten de kinderen op een grote mat gaan zitten. Daar moeten ze dan zitten met hun benen gekruist. Als de kinderen iets wilden vertellen konden ze naar een andere ruimte en de kinderen die wilden voorgelezen worden konden blijven zitten. Sommige kinderen die bleven zitten hadden een boek mee en dat werd dan voorgelezen. Om half 10 stoppen ze met voorlezen en het laten vertellen van nieuws. Dan moeten alle kinderen weer op de grote mat zitten. Er word door een van de leidsters verteld wat wie gaat doen. De kinderen mogen dan zelf weten wat ze gaan doen. Om 10 voor 11 wordt er tegen de kinderen gezegd dat ze nog 5 minuten hebben om te spelen en na die vijf minuten gaan ze opruimen. Dan moeten ze eerst weer zitten op de mat. Daarna word er een klein spelletje gedaan met de kinderen bijvoorbeeld: Dat ze een woord moeten verzinnen wat met de letter van hun naam begint. Daarna moeten ze handen wassen en daarna weer gaan zitten op de mat. Als iedereen klaar is mogen ze hun naam zoeken. Er wordt voor ieder kind een bord met eten opgeschept. Als iedereen heeft moeten de kinderen een liedje zingen. Na het liedje mogen ze een vork en mes pakken en beginnen met eten.
Na mijn stage weer terug naar huis. Om kwart voor 6 hadden we weer afgesproken om eten te gaan maken. We gingen pas om 7 uur eten maken want we moesten nog een aantal dingen regelen daarvoor.