Magnetic island, Arlie beach, white sundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu Magnetic island, Arlie beach, white sundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

Magnetic island, Arlie beach, white sundays

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 December 2018 | Australië, Whitsunday Islands

Magnetic Island

Aangekomen op magnetic island. Rond ons hostel kan je veel dieren vinden. Er lopen vogels met lange poten, wallibi's en savonds vliegen er heel veel vleermuizen.
De volgende dag even een rustig dagje. Lekker een dagje op het strand en bij het zwembad. Woensdags staan we om 5 uur op. Het zijn hete dagen op dit eiland. We gaan een wandeling doen waar je koala's kunt spotten. Helaas zien we ze niet maar genieten we wel heerlijk van het mooie uitzicht. De volgende dag gaan we eerst lekker naar het strand. Smiddags doen we nog een walk en daar spotten we dan eindelijk een koala! Met een groepje huren we voor een dag een auto. We gaan naar allemaal strandjes. We voeren walibi's. Ze pakken eerst je hand vast en eten dan uit je hand. Zondag verlaten we het eiland weer en gaan we naar Arlie beach.

In Arlie beach heb je weer een grote lagoon. En gelukkig maar want het is al snel 36 graden en dan is het heerlijk om een beetje af te kunnen koelen. Op woensdag ga ik met een zeilboot naar de white sundays!! Het zeilen is al een hele ervaring. We moeten ook helpen om zeil omhoog te krijgen. We zeilen naar een bay toe waar we blijven staan om de sunset te bekijken en te overnachten. Savonds zwemmen er nog dolfijnen om onze boot heen. De volgende dag varen we naar de whitesundays. Wat is dit toch mooi! We nemen ook nog een duik daar. Smiddags gaan we snorkelen. En daarna waren we naar een andere bay om de sunset te bekijken. Als de zon onder gaat gaan we naar een bay waar we kunnen overnachten. Savonds zwemmen er deze keer haaien om de boot heen. De volgende dag stoppen we nog ergens met de boot waar we kunnen zwemmen. De dagen erna vermaak ik me weer bij de lagoon. Zondag ga ik met de trein in 12 uur naar gympie waar ik verder de bus pak naar rainbow beach.

• 03 December 2018 - 14:45

Angela Bruin:

Betreft weer kan je maar beter daar blijven, hier veel buien. Geniet nog maar even lekker. groeten van ons