Noosa en Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu Noosa en Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

Noosa en Brisbane

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

18 December 2018 | Australië, Noosa Heads

Maandag ga ik met de bus naar Noosa. Ik kom in een mooi hostel midden in het regenwoud. Ik heb deze keer een kamer van 16 mensen geboekt. Het ziet harstikke ruim uit. Je hebt alle ruimte om je spullen op te bergen. Ik heb een balkon waar je heerlijk kan zitten. In mijn kamer aangekomen ontmoet ik meteen een iemand. Ze vraagt of ik met haar vrienden mee ga naar het national park. Ach waarom ook niet. Super leuk! We deden een wandeling van 3 uur en heb ondertussen nog gezwommen. De plek waar we gingen zwemmen was tussen de rotsen. Als er dan een goeie golf kwam leek het een beetje een champangebad. Zo noemen ze dat ook. Dat klinkt toch geweldig. En dat was het ook! Er is een meid die gaat koken en maakt ook een lekkere lunch voor mij. Daarna naar de ben en jerry's winkel voor een heerlijk ijsje. Ik ga na het ijsje naar de supermarkt dat is 20 minuten lopen. Terug gekomen van het boodschappen doen ga ik weer met een andere groep meiden mee om de sunset te bekijken. 's Avonds gaan we samen koken en eten. Na het eten doen we nog wat spelletjes. De volgende dag ga ik mijn reis verder plannen en wat tours boeken. Daarna ga ik naar het strand en 's Middags spreek ik om vijf uur af om naar de supermarkt te lopen. Na het boodschappen doen gaan we nog even naar het strand wat vijf minuten van ons hostel lopen is. Na een tijdje op het strand gaan we weer samen koken en spelletjes spelen. Woensdag ga ik met Lisan (een nederlandse meid die ik heb leren kennen op fraser island) naar de markt. Na de markt weer even naar het reisbureau om al mijn geplande tours verder te boeken en daarna weer naar het strand. 's Avonds gezellig met Lisan een Ben en Jerry's ijsje gehaald en opgegeten op het strand. De volgende dag ga ik 's Ochtends even surfen maar helaas lukt dit niet. De golven zijn niet goed genoeg en ik ben ook een klein beetje te lang voor het surfboard. Om half 12 neem ik de bus naar Brisbane. Aangekomen in Brisbane ga ik meteen met Lisan de stad verkennen. Ze hebben hier grote gebouwen. En 's Avonds zie je overal lichtjes. De volgende dag verkennen we de stad maar dan met de fiets. Voor 2 dollar kunnen we een fiets huren die je wel om de 30 minuten in een rek moet plaatsen. 's Middags even lekker uitrusten bij de lagoon van brisbane want het zonnetje schijnt!! 's Avonds gaan we naar een kerstmarkt en muziekshow Carols by twilights. Ja we komen hier al aardig in de kerstsfeer! Zaterdag gaan we de stad in om te shoppen. Vandaag doen we alles weer lopend. Het zijn best wel stukken lopen dus lekker actief! 's Middags nog lekker naar het lagoon. Als avond eten maken we lekker nasi met kipsate! Na het eten lopen we weer naar de stad om de christmas parade te zien. Voorop komt er een wagen met muziek en er lopen elke keer een groep mensen verkleed achter. Na de parade schijnen er allemaal lichten op het klokken gebouw. Waar ook later een kinder kerstfilm wordt afgespeeld. Daarna lopen we door naar het roma street parkland. In het park hebben ze alles verlicht met lichtjes. Allemaal bomen in andere kleuren. Super mooi om te zien. De volgende dag gaat Lisan weer verder reizen. Bij het ontbijt ontmoet ik weer een andere nederlandse meid. Wat fijn om zoveel nieuwe mensen te kunnen ontmoeten elke keer. Ik ga lekker de stad in om nog wat te shoppen en bezoek een gratis museum Modern of art gallery. Om 1700 heb ik afgesproken met wat mensen om naar eat street te gaan. We gaan een uur met de ferry in de regen naar eat street. Daar sta je dan aan de andere kant van de wereld met een poncho aan. De eat street is tot 7 uur geopend. We zijn er kwart voor 7 dus dat wordt snel wat eten halen. Er staan allemaal verschillende foodtrucks. Je kunt kiezen uit allerlei verschillende gerechten uit verschillende culturen. Ik probeer een japanse pizza. Het bestaat voornamelijk uit kool. Met kaas en varkensvlees. Het smaakt heel goed! Terug met de ferry maken we nog wat foto's van de mooie verlichte stad. We lopen nog langs een ijstentje waar we een heerlijk ijsje kopen. De laatste dag in Brisbane ga ik eerst naar een Museum Queensland. Daarna ga ik nog even naar de stad. Even lekker op het teras zitten en genieten van al mijn avonturen. Om 2 uur ga ik met de bus naar Bryon Bay.

  • 19 December 2018 - 10:15

    Angela:

    Leuk om kennis te maken met allemaal verschillende mensen en dan de omgeving te herkennen. Je lijkt je er al aardig thuis te voelen

  • 19 December 2018 - 20:19

    Hoeby:

    Zo leuk Jessica. Wat een avonturen beleef je! En elke keer weer nieuwe mensen ontmoeten! Je krijgt de smaak te pakken!

    Nog eens proberen met surfen, het gaat je vast lukken. Je bent altijd zo handig! Ik heb ook heel veel geprobeerd. En ik vind proberen ook leuk! Lekker spelen in het water!!! Zo leuk dat je Japanse pizza hebt gekozen! Van alles wat er beschikbaar was koos je Japanse pizza! En hij smaakte ook nog eens heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Jessica

Reisverslagen

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 7104

Voorgaande reizen:

06 November 2018 - 15 Januari 2018

Australië!

29 April 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: