De vierde dag - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu De vierde dag - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

De vierde dag

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Vandaag moest ik om half 9 op mijn stage zijn. Toen ik daar was aangekomen ging ik naar een groepje kinderen toe om met ze te spelen. De kinderen die graag naar buiten wilde mochten naar buiten. Dat was best een grote groep die naar buiten gingen. Aan mij werd niet verteld wat ik kon gaan doen dus heb ik zelf besloten om naar buiten te gaan. Achteraf misschien de verkeerde beslissing want het was best koud in je zomerjasje. Om 11 uur was het tijd was om naar binnen te gaan en moesten de kinderen meteen hun handen wassen en gingen ze weer opzoek naar hun naamplaatje op de tafels. De kinderen vroegen ook aan mij of ze wisten waar hun moesten gaan zitten maar dat mocht ik niet zeggen. De kinderen moesten zelf hun naam zoeken. Als de kinderen op hun plek zaten mocht ik hun naamplaatje verzamelen. Eindelijk kon ik echt iets gaan doen. De kinderen kregen pasta en doperwtjes met maïs. Na het eten kon ik helpen met de bordjes ophalen. Daarna kregen de kinderen een soort yoghurt met perzik. Als de kinderen klaar waren met eten mochten ze op een grote mat zitten waar ze werden voorgelezen. Ondertussen hielp ik mee om alles weer op te ruimen. Na dat de leidster had voor gelezen mochten de kinderen weer gaan spelen. Voor mij was het nu pauze. Na een uur pauze waren de kinderen weer buiten dus ging ik ook naar buiten. Het zonnetje scheen lekker maar het was evengoed nog best koud. De kinderen mochten hun jas uit doen. Buiten werd een bord met broodjes neergezet en een pot honing. Als de kinderen dit wilde moesten ze dat zelf smeren. Ik deed buiten niet zoveel want de kinderen waren lekker aan het spelen en de leidsters waren dingen aan het bespreken of deden een activiteit met een kind. Toen het tijd was om weer naar binnen te gaan moesten ze in de rij gaan staan en de kinderen moesten hun jas aan trekken. Vijf kinderen werden daar weer uit gehaald want die gingen met twee leidsters boeken aan in het Chichester College. Die vijf kinderen hoefde hun jassen niet aan te trekken en die mocht ik ophangen. Dus kwam ik even later boven bij de kapstok en wist niet van wie welke jas was dus gaf ik het klusje maar weer weg aan een andere leidster. De kinderen mochten weer gaan spelen en de leidster zei tegen me dat ik met de kinderen mocht gaan spelen. Ik dacht bij mezelf ik ben hier ook om de kinderen wat te gaan leren. Ik ging maar met een groepje kinderen spelen. Ze hadden een soort lego en een kindje kreeg het niet voor elkaar om het in elkaar te zetten. Dus kon ik haar daar bij helpen. Het was al weer drie uur en dus tijd voor de kinderen om te gaan eten. Ze kregen als eten bonen in tomatensaus met een paar stukje brood. Na het eten werden de kinderen weer voorgelezen. Het was kwart voor 4 en een van de leidsters zei dat ik naar huis mocht. Ik liep weer terug naar huis en om 6 uur hadden we afgesproken met de meiden om te gaan eten. We aten kip, gebakken aardappels en sla. En als toetje Ben&Jerry’s ijs! We moesten nog even brood halen dus gingen we naar de mini Tesco. Daarna hebben we samen een film gekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Reisverslagen

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 7121

Voorgaande reizen:

06 November 2018 - 15 Januari 2018

Australië!

29 April 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: