De eerste dag - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Om 11 uur vlogen we met het vliegtuig van Schiphol naar London Gatwick. We waren bijna een uurtje onderweg en toen werd er gezegd dat we bijna ging landen. Milou en ik keken elkaar aan van ‘zijn we er al’. We gingen landen om 11 uur want in Engeland was het een uur vroeger. Daarna gingen we onze bagage halen. Toen moesten we onze treintickets uit de muur halen. Lisette had die van te voren al betaald. Een treinkaartje was acht pond. Nu moesten we de trein zoeken en dat ging niet heel makkelijk. Eerst liepen we verkeerd en gingen we het maar vragen. Daarna hebben we het nog een keer gevraagd. Uiteindelijk kwamen we bij de shuttle. Dat was een soort trein en die bracht ons naar het treinstation. Toen we met de shuttle waren gebracht naar het treinstation moesten we even wachten op de trein. De trein kwam en daar moesten we een uur inzitten. We konden niet heel veel zien vooral bomen, struiken en landen. Af en toe zagen we nog wat koeien of schapen. Na een uur in de trein waren we in Chichester. Toen begon de zoektocht naar de accommodatie. We vonden het redelijk snel. We ontmoette Lisa. We moesten voor haar formulieren invullen. Daarna gingen we naar mijn kamer. Lisette en Milou wachtte beneden. Lisa liet mij me kamer zien en we controleerde of er dingen schoon waren en of het niet kapot was. Ze liet me ook de keuken zien. Deze deel ik met 3 anderen. We gingen weer naar buiten en keken naar de kamers van de anderen meiden. Hun zaten wel in hetzelfde blok maar niet bij elkaar. Ook bij hun werd gecontroleerd. We hadden heel erge trek maar we konden nergens wat gaan eten of drinken want we hadden om 15:00 een afspraak met Lesley van het Chichester college. We moesten dingen regelen zo als een schoolpas. Toen we daar eindelijk mee klaar waren was het 16:30 en konden we eindelijk gaan eten. Bij het Chichester college zat een Subway waar we lekker wat hebben gegeten. We zijn toen naar winkels gegaan want we moesten een ontbijt kopen. Na de inkopen bij Iceland gingen we opzoek naar de Tesco. Dit zou een hele grote supermarkt zijn waar je van alles kon kopen. Na veel vragen en zoeken kwamen we eindelijk bij de Tesco. Toen we het zagen stortte we in elkaar. Je zag namelijk een tankstation met de naam Tesco. We vroegen naar de grote supermarkt en gelukkig zaten we vlakbij. Eindelijk we waren er en groot dat het was! Je kon er van alles kopen bijvoorbeeld, Fixet spullen, Verzorgende producten, huishoudproducten, eten en drinken en boeken enz. We hadden dingen gekocht en ging met heel veel zware tassen naar huis. Dat was een groot stuk lopen terug en ondertussen moesten we een paar keer stoppen omdat we niet meer konden. Gelukkig konden we nog heel veel lachen, we leerden elkaar daardoor ook kennen. We waren om half 9 terug en besloten om 9 uur weer af te spreken en dan wat te gaan eten. We gingen eten bij de Mac Donalds. Niemand had echte trek maar we moesten wel wat eten en drinken. Om half 10 gingen we naar ons huis en spraken we om half 11 de volgende morgen af. Ik ben snel me bed ingegaan want ik was echt super moe.