Cairns! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu Cairns! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 November 2018 | Australië, Sydney

Cairns

Aangekomen in Cairns moet ik een uur wachten op een busje die me naar het hostel brengt. Het is een fijn hostel inclusief ontbijt. De volgende dag ga ik naar een reisbureau waar ik een aantal tours boek voor in Cairns. Daarna even lekker rustig aan bij het zwembad Lagoon. Ze hebben hier geen strand omdat het veel te gevaarlijk is. Lagoon is een openbaar zwembad voor iedereen en hoef je niet voor te betalen. Vrijdag gaan we naar het regenwoud. We rijden er in 1,5 uur heen met een bus. We lopen door het regenwoud en zwemmen daar ook. We rijden weer een stukje verder waar we met een boot een stuk gaan varen. We zien een krokodil! We stoppen onderweg op een plek waar we kunnen lunchen. Daar hebben ze wel een strand maar daar mag je ook niet zwemmen vanwege de haaien en krokodillen. Even later gaan we verder naar een ander stuk regenwoud. Je mag hier geen planten aanraken want dat kan gevaarlijk zijn. De volgende dag doe ik een dagje rustig aan. Eerst weer naar het reisbureau om een aantal tours te boeken en dan weer door naar het zwembad. Savonds kan je daar bbqen dus dat doen we gezellig met een groep mensen. Zondag varen we in twee uur naar het great barrier reef. Daar ga ik snorkelen. Ik zie die dag twee haaien en groepen met vissen. Maandag ga ik alweer verder naar het volgende plekkie. Met de trein rijden we in 7 uur naar townsville. Met de ferry en een busje rijden we naar magnetic island.

  • 22 November 2018 - 06:00

    Ans Spaander:

    Hey Jes, klinkt heel gaaf. Denk je wel een beetje om die haaien en krokodillen, als je niet oppast pakken ze je bij je billen. Heel veel plezier verder!

  • 03 December 2018 - 14:44

    Angela:

    Klink weer heel leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jessica

Reisverslagen

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7122

Voorgaande reizen:

06 November 2018 - 15 Januari 2018

Australië!

29 April 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: