Outbacktour Alice springs to adelaide - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu Outbacktour Alice springs to adelaide - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jessica Spaander - WaarBenJij.nu

Outbacktour Alice springs to adelaide

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 Januari 2019 | Australië, Alice Springs

Aangekomen in Alice springs krijg ik eerst een klap van de warmte. Ik zie in het vliegtuig dat hoe meer we naar beneden gaan de temperatuur al snel stijgt. Het is maar 43 graden ook is het 2 uur vroeger dan in Sydney. Aangekomen in mijn hostel maar even wat eten en wennen aan het temperatuurtje. Gelukkig heb ik een kamer van 6 geboekt en waren we maar met zijn tweeën. Een frans meisje die morgen dezelfde tour gaat doen. Om 1500 uur staat alweer een quad tour gepland. Ik word opgehaald door een man en zijn jeep, haha! We halen nog twee andere mensen op. We hebben niet zo'n grote groep. Maar dat is ook niet erg. We rijden een half uurtje naar zijn huis. Hier staat de quads al klaar en zijn vrouw. Hij vertelt over de boerderijen hier. Ze noemen het capitals. Er zijn er niet heel veel en het is ook niet echt een boerderij. Dieren die zie je in iedegeval niet hier. Met de quad rijden we door het rode zand. Dit is toch ongelofelijk mooi. Ik keek er al echt naar uit. Want ik denk dat dit toch wel echt real Australië is. Strandjes heb je overal wel maar zoals het er hier uit ziet niet. We rijden een stuk op de quad. Ondertussen denk ik dat ik straks uitgedroogd en oververhit in het ziekenhuis lig, want dit is echt niet te doen. We stoppen even later en ik krijg al lekker een fles water over me heen gegooid. Dat voelt een stuk beter ! Als ik dit bij elke stop doe dan kan ik dat uitgedroogd en oververhit wel even uit mijn hoofd zetten. Bij elke stop giet ik dan ook gewoon lekker een fles water over me heen en drink natuurlijk ook veel water. De man vertelt over de dingo's(de gevaarlijke honden waar ik het al eerder over heb gehad). Ze eten zelfs koeien, kangaroo's en nog veel meer dus ja die wil je echt niet tegenkomen. De koeien lopen gewoon in de natuur rond. Hij heeft een groot hok gemaakt. Hok is het ook niet echt maar een afgesloten stuk. De koeien kunnen door hekken erin lopen en eruit lopen. Dit is de plek waar de koeien kunnen drinken. Ze komen eigenlijk altijd een bepaalde tijd drinken halen. Als hij ze dan moet opsluiten kan hij de hekken dicht zetten. De stieren gaan weg voor vlees. De koeien houdt hij wel maar zijn uiteindelijk ook voor het vlees. Melken daar doen ze niet aan. Hoeft ook niet want er komt niks uit. We gaan weer verder op de quad. We rijden dwars door de natuur en ja dan soms ook op twee wielen. Gelukkig ben ik dit al gewend met mijn mr bean autootje zullen mensen wel zeggen. het was heel gaaf om te doen. We stoppen op meerdere punten en hij vertelt ons dan ook dingen over wat we zien. Soms zie je onderweg ook een paar koeien. Terug bij het hostel neem ik lekker een douche en loop ik naar het punt waar ik de sunset ga bekijken. Het is zo warm dat ik mijn zonnebril moet ophouden want anders beginnen je ogen te tranen door de warmte. Als ik van het punt terug loop kom ik eigenlijk in een soort kring van politiemensen die om de hele berg staan. Ze vragen me of ik iemand heb zien rennen. Ik heb het boefje niet gezien. Dus ik loop een stuk verder om wat boodschappen te halen en te eten. De boer zei hij al dat je moet oppassen als je daar s' Avonds loopt. Als de mensen die daar wonen drank op hebben kunnen ze niet zo aardig zijn. Terug naar mijn hostel voelt het dan ook niet zo fijn om daar alleen te lopen. Gelukkig ben ik er al snel met mijn lange benen. Ze zijn toch best handig soms! Ik heb ook al hoofdpijn van de warmte dus dat betekent de komende dagen extra veel drinken. Morgen zal onze wekker weer vroeg afgaan want we worden om kwart voor 6 opgepikt voor de tour in de outback. Ik heb er zin in! Het echte Australië ga ik nu echt ontdekken voor mijn gevoel.
Om kwart voor 6 sta ik klaar samen met allemaal andere mensen. We zijn totaal al met 6 nederlanders in de groep. Dat is best veel. De groep bestaat uit 21 mensen. De ochtend bestaat vooral uit veel met de bus reizen. We hebben een aantal stops, zo ook bij een station waar wat emu's staan. Emu's zijn samen met de kangaroo's de nationale dieren van Australië. Tegen lunchtijd komen we aan op ons kamp waar we vanavond zullen slapen. Na de lunch gaan we naar de plek waar je sunset van Uluru kan zien. Nu was het natuurlijk nog lang geen tijd om de sunset te bekijken maar omdat Uluru een andere kleur heeft nu is het leuk om het verschil te zien. We maken foto's en rijden dan naar Uluru toe. We rijden er een stuk om heen en we kunnen het goed zien vanuit de bus. De gids verteld ons natuurlijk ook een aantal dingen over Uluru. Daarna lopen we een stuk langs de Uluru. We eindigen dan weer bij een mooi uitzicht over Uluru. We stappen de bus weer in om naar een plek te gaan waar we wat informatie kunnen lezen over Uluru en aboriginals. Daarna gaan we aan de andere kant van Uluru nog een stuk lopen. De gids legt uit wat we zien. Zo zien we schilderingen die een jonge jongen heeft gemaakt vroeger. We gaan even later weer terug naar lookout van Uluru voor de sunset. Daar doen we een lekker koud biertje. Als hij ondergaat heb je 2 minuten om foto's te maken van Uluru. Omdat de steen dan verandert in zijn kleur. Helaas verdwijnt hij achter de wolken en zien we hem niet veranderen van kleur. We gaan voor een late diner weer terug naar het kamp. Daarna douchen en in de slaapzakken liggen in je swag. Slapen onder de sterren. De volgende dag staan we om 4 uur op. We gaan de sunrise bekijken met uitzicht op de Kata Tjuta. We treffen het ook deze ochtend nog niet. Het is te bewolkt. We rijden weer door naar Valley of the winds. Daar doen we een wandeling waar je twee mooie uitzichtpunten heb. Het is ongeveer een wandeling van 1,5 uur. Daarna gaan we terug naar het kamp om alle spullen in te pakken en te lunchen. Na alles ingepakt en wel zijn we klaar voor de busreis van ongeveer 4 uur. We stoppen onderweg nog bij een mooi uitzicht over de zoutvlakte. Onderweg naar het volgende kampen spotten we langs de weg nog wilde paarden en kamelen. Aangekomen op het park zitten we gezellig even te borrelen en te kletsen met de nederlanders. Iedereen heeft even wat vrije tijd. Sommige gaan zwemmen, douchen of lopen naar de weg toe om wat foto's van het prachtige uitzicht te maken. We gaan weer een beetje optijd naar bed. Ook vanavond slapen we weer onder de sterren. Het is prachtig! Het zijn er zoveel. We slapen met zijn alle rond het kampvuur heen. En de sterren te bewonderen. Zondag is het alweer. Ook vandaag gaan we om 4 uur opstaan. We gaan de Kings Canyon beklimmen. We staan zo vroeg op omdat het s' Middags gewoon te warm is om een wandeling te doen, laat staan te beklimmen. We doen dit ongeveer in zo'n drie uur. Wat is dit toch mooi zeg! Daarna gaan we door naar het kamp waar we onze dingen weer inpakken en de lunch maken. Deze keer maken we taco's als lunch. Na het lunchen alles weer schoonmaken en de keukenspullen inpakken. We rijden in 4 uur naar de volgende camping in kulgera. Daar gaan we even relaxen. Even een duik in het zwembad, spelletje kaarten, koken en naar de pub voor een drankje! Na het eten, kletsen we nog wat en gaan slapen. De volgende dag kunnen we uitslapen. Om 6 uur staan we op en om 7 uur zitten we weer in de bus richting Zuid-Australia. Na 6,5 uur rijden komen we aan in Cooper pedy. We gaan eerst de lunch klaarmaken. Na het lunchen is het alweer half 4. We hadden namelijk een late lunch en weer een uur tijdverschil. We gaan naar een opal museum. Opal is een steen waar je verschillende kleuren in kan zien en wat glinstert. Ze maken hier veel sieraden van. We bekijken een film en er wordt uitgelegd hoe ze gaten in de grond maakt om onder de grond te kunnen leven. Ze leggen uit hoe ze opal vonden en wat meer informatie erover. Daarna gaan we naar een plek waar we noodling doen. Noodling is zelf opzoek naar een opal steen. Ook ik vind er een met een paarse kleur. We brengen de bus weer terug naar ons kamp en lopen naar een restaurant om pizza's te eten. Na het eten gaan we nog naar een plek waar kangaroo's worden opgevangen. Ze hebben 4 grote kangaroo's rondlopen. Ze zijn mak. Ze zijn gered van de dingo's. Ze hebben ook 2 kleintjes. We mogen ze ook vasthouden. Als we terugkomen kaarten we nog even en slapen daarna een soort van onder de grond in een bed. De volgende dag staat de wekker weer om 6 uur. Het was heerlijk om weer even in een bed te kunnen slapen en een goeie nachtrust te hebben, dat had ik wel even nodig. Reizen is super leuk maar ook vermoeiend. Alle nieuwe indrukken elke dag weer, zoveel nieuwe mensen ontmoeten, veel onderweg met de bus en dan nog het weer. Super lekker maar van warmte wordt je toch ook een beetje moe. Maar ik geniet volop! We gaan vandaag weer veel kilometers afleggen. Om 7 uur stappen we de bus weer in. Onderweg stoppen we bij Lake gairdner. Het is een zoutmeer. Het is onwijs groot en mooi om te zien. Na 6 uur komen we aan bij een park waar we een lunch maken. We roasteren wat tosti's op de gratis barbeque's. Er zijn ook een heleboel wilde kangaroo's verderop. We zien ook een kleine tornado. Je moet het eigenlijk zien als een stofhoos. Dat is zo gek om te zien. Het is echt een draaikolk die alle kanten op gaat. Je ziet de steentjes en grond omhoog komen en rond gaan in de draaikolk. Om 2 uur gaan we weer rijden. Om 1930 komen we aan op ons nieuwe kamp. Hier maken we diner en spelen wat spelletjes met een drankje. Op het kamp is het een stuk koeler dan de andere dagen. Dat komt doordat we een heel stuk naar beneden gereist zijn. Dus weer even wennen aan het nieuwe temperatuurtje. Waarschijnlijk is het nog steeds warm maar omdat we uit de 40 graden komen voelt het koud aan. De volgende dag staan we weer om 6 uur op. We gaan een hike doen in flinders ranger. Na de hike stappen we weer in de bus om weer stuk naar beneden te reizen richting Adelaide. Na 2,5 uur gaan we in een park lekker lunchen. We kunnen ons eten weer lekker opwarmen op de bbq. Ze staan vaak bij stranden en in parken. Die kan je gratis gebruiken. Super handig en gezellig. We lopen nog even het stadje door. En reizen dan weer 3 uur verder door naar ons hostel in adelaide. Wat is het koud hier!! Het is maar 16 graden hier s'Avonds. Dat is maar 20 tot 24 graden verschil met het temperatuurtje waar ik net aan gewend was voor 6 dagen. s'Avonds ga ik met een paar meiden nog lekker uiteten en dan weer een beetje optijd want de wekker gaat morgen weer om 6 uur voor de volgende tour.

  • 10 Januari 2019 - 06:26

    Ans Spaander:

    Jooo, Jes zo gaaf om ff te lezen hoe jij daar geniet

  • 10 Januari 2019 - 14:35

    Angela:

    vol programma zo te horen, maar je maakt ook veel mee.
    Het is wel heel leuk om het weer te lezen.

  • 15 Januari 2019 - 00:45

    Anouk:

    Loved it..!!

    Was leuk je ontmoet te hebben Jessica! Als ik je blog lees, moet ik gewoon weer lachen om alles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Jessica

Reisverslagen

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7113

Voorgaande reizen:

06 November 2018 - 15 Januari 2018

Australië!

29 April 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: